tirsdag den 17. april 2018

Æbler i haven


De smukke og blomstrende grene fra sidste år længes vi atter efter.



Den sidste pose æbler blev taget op af fryseren.
Kims yndlingsdessert skal laves.



Da jeg var nede hos Gitte på et tidspunkt i vinters.
Så jeg denne gamle pisker som hun har haft med fra Bordeaux.
Da I jo ved jeg både træner til Royal Run og maraton.
Så tænkte jeg at piskeren skulle prøves.
Her skulle bruges kræfter😋



Er i vimmer mand der skulle bruges armkræfter.
Jeg føler jeg piskede og piskede.
Fungere det gør den. Man syre helt til i armene.
Sjovt når de gamle ting virker og kan bruges.
Men det var bare andre kræfter man brugte i køkkenet end nu.
Lige i det sekund jeg stod der, følte jeg mig som en fin fransk frue.
Altså først efter fløden var pisket og sveden tørret bort!  



Det blev til en lækker fløde med vanilje og sunde æbler fra haven.
En skøn aften snack.


Smuk dag til jer alle
Klem

Charlotte 


19 kommentarer:

  1. Go' morgen Charlotte 🌺
    Godt nok længe siden jeg har fået en gammel Æblekage - men lækkert et de 🌺 selv er jeg gået over til og lave den lækker snacks med rå Æbler 🌺
    Tirsdags
    Knuss
    Lise-Lotte 🌺

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhhhhh det smager også himmelsk. Den vil jeg også helst have.
      Min Kim elsker denne. Så her skiftes lidt.

      Smuk dag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  2. Det er lidt af en oldsag, du har fundet frem der. Min mor havde også en hjulpisker, men ikke så gammel :)
    Knus og dejlig dag
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja er den ikke fantastisk Lisbeth. Jeg syntes den er så mega sjov altså.

      Smuk dag til jer på Samsø
      Knus

      Charlotte

      Slet
  3. Har pisket mange liter med en sådan som barn hjemme i min mors køkken.

    SvarSlet
    Svar
    1. Er det rigtigt. Så må du have oparbejdet nogle smukke arme.
      For hold nu op det kræver udholdenhed.

      Smuk eftermiddag
      Charlotte

      Slet
  4. Nu føler jeg mig altså ret gammel, for sådan piskede vi altså også flødeskum i mit barndomshjem. Jeg havde helt glemt hjulpiskeren indtil jeg så din :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha Nana, jeg er sikker på det er en yngre udgave. For jeg kender også den fine blanke hjulpisker. Men ikke den her......

      Smuk dag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  5. Kan huske at jeg som barn stødte på sådanne piskere rundt omkring i skufferne, når familien blev besøgt. De gamle syntes det var sjovt, at vi børn skulle prøve hvordan det var at piske skum i gamle dage. Forstår ikke at flødeskum indgår i så mange af de gammeldavs desserter, for det er hårdt arbejde at piske. Men så nydes desserten måske dobbelt.

    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha forstår godt fløde indgår. Det er så mega lækkert og jeg kunne drikke det rent Susanne Josephine.......
      Lyder godt nok til du har haft en skøn barndom. Så mange sjove ting du kan berette.

      Knus og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  6. I love the beater, this can be used as great decor in kitchen.. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear. Yes i love it too.

      Hugs and a nice day
      Charlotte

      Slet
  7. --- der kom du nok på arbejde :) Lækkert med æblekage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro jeg kom på arbejde, men hvad gør man ikke for en æblekage :))))

      Smuk søndag
      Charlotte

      Slet
  8. Skønt med sådan en god gammeldaws ævlekage, og så med fløde pisket med håndkraft, og et meget gammelt redskab. Totalt dronning fryd stil.
    Kronprinsen skal nok få kamp til stregen ;)

    Mange knus
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja en æblekage går man aldrig fejl af.
      Jeg er sådan lidt skuffet over det Royal Run. For jeg kommer slet ikke til at løbe med Kronprinsen. Han skal løbe kl. 9 i Aalborg og vi andre først kl. 12.30. Så det hele er vist bare lidt opstyltet.......

      Knus og dejlig søndag
      Charlotte

      Slet
  9. Mm, ser nydelig ut.. Gleder meg til epletrærne blomstrer.
    Flott visp du har fått,

    Ha en nydelig kveld,
    Knus, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Ida.
      Ja jeg glæder mig også til træerne springer ud. Her står de i stor knop.
      For vi har haft sommer de sidste dage.

      Klem på jer
      Charlotte

      Slet
  10. Mm, ser nydelig ut.. Gleder meg til epletrærne blomstrer.


    ผ่านเว็บ B2BET

    SvarSlet