fredag den 3. november 2017

Vampyrens skræk


Jeg elsker hvidløg.
Både at spise men også som pynt i køkkenet.
De er så utrolig smukke og dekorative.
OG SÅ ER DE JO HVIDE!
I tirsdags var der Halloween og her var der fest.
Så jeg opruster mig på forhånd til næste års værn mod vampyrene...



Jeg har lånt lidt af Albert-Augusts have.
Han har nogle højbed som er hans.
I dette her skal der sættes hvidløg.



De dybe huller bliver lavet.



Skrællen skal blive på hvidløgene.
De beskytter mod råd og sygdom.
Har fået tips af en barndomsven der har prøvet det her 100 gange.



Præcis sådan her skal et fed sættes i jorden.
Altså med spidsen dybt ned i jorden.



Her kan man se hvidløgets position i jorden.








Så er det bare at vente.........
Juli 2018 er jeg klar med masser af smukke hvidløg 
til at pryde mit køkken og min gane.
Jeg kan da slet ikke vente.
Hvorfor skal det tage så lang tid.......

Smuk dag og fantastisk weekend til jer alle
Klem

Charlotte


20 kommentarer:

  1. Nej altså hvorfor tænkte jeg ikke på det da jeg havde besøg af et par vampyrer den anden dag...de skulle da have haft et hvidløg i stedet for slik ;o)))
    Har din ven en god forklaring på hvorfor det skal vende sådan for jeg ville jo vende det modsat?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha Rita.
      Du har ret, det skulle have været hvidløg og ikke slik!
      Nej han har faktisk ikke nogen forklaring. Sådan er det bare......
      For jeg tænkte præcis som dig.
      Men der er vist noget overtro læste jeg mig til. Noget med at det skal ned og vende 7 gange inden det kommer op og så hjælper vi det jo på vej.....

      God mandag
      Charlotte

      Slet
  2. Nej Charlotte
    Vampyrer får du bestemt ikke besøg af Hvis der ikke lige er en der elsker hvidløg som som dig.
    ( har du prøvet at sylte hvidløg ?)
    Lilje

    SvarSlet
    Svar
    1. Uhhhhhhhhhhhh Lilje du siger noget.
      Jeg elsker syltede hvidløg i chili.
      Det må prøves til sommer.

      Dejlig dag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  3. Så lækkert med hvidløg, og jeg elsker også både at spise, og pynte med dem. Bliver spændende at se resultatet.
    Ja det der med at vente på noget godt, kan være svært ;0)
    Rigtig god weekend til familien på Bakkedraget

    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan i den grad være svært Lone.

      Knus og skøn ny uge
      Charlotte

      Slet
  4. Dem må du godt beholde, jeg satte hvidløg for nogle år siden, for at undgå lus i roserne. Mange af dem er der endnu, og jeg kan lugte dem, hvis jeg kommer til at rykke dem op.
    Jeg kan ikke tåle hvidløg, så jeg holder mig langt væk fra mad med hvidløg.

    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhhhh det er synd Lisbeth.
      Det er guddommelige for mig men ved andre har monster problemer med dem.
      Jeg spiser så mange at jeg ikke længere lugter af dem.
      For kan ikke fordrage denne lugt.

      God dag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  5. God fornøjelse med dine egne hvidløg! Jeg satte hvidløg på denne tid sidste år, og de blev fine! (Jeg havde dog lidt problemer med at finde ud af hvornår de var klar, så jeg kom til at tage nogle lidt for tidligt ...)
    God weekend!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja det bliver så næste problem.
      Men tror ikke de er klar før slut juli først i august. Så det er bare med at vente og det er jo så det jeg er enormt dårlig til.......

      Knus og skøn mandag
      Charlotte

      Slet
  6. Der bliver vist nok hvidløg til at sikre huset mod onde kræfter i lang tid. Med mindre at I spiser dem alle. Det er så smukt med hvidløgsranker i et køkken ,min mening. Hygge herfra og god weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis Leila jeg vil nyde at hænge dem op i køkkenet.
      Det bliver så utrolig flot.

      Smuk ny uge
      Knus

      Charlotte

      Slet
  7. Jeg gør det inden dørs + det er lige meget hvordan du vender Løget - har jeg da fundet ud af 🎃

    God weekend ❤

    SvarSlet
    Svar
    1. Super fint. Så fik vi det afdækket.
      Tror nu også mere det er overtro hvordan de vendes.......

      God mandag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  8. Once I tried to grow garlic, but I couldn't get success..

    SvarSlet
    Svar
    1. Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhh i hope for success.
      But it is my first time.

      Hugs and a lovely dag
      Charlotte

      Slet
  9. Hvitløk er kjempegodt Charlotte, takk for tips om planting.
    Her er det frost nå, vakkert lanndskap nå på morgenen,
    Ønsker deg en kjempefin helg!

    Klemmer, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhhhh der må være smukt hos jer.
      Her er der ikke frost men de har varslet i løbet af ugen.

      Smuk dag Ida
      Klem

      Charlotte

      Slet
  10. Kære Charlotte.
    Godt at være forberedt på onde kræfter.
    Det er et enormt højbed AA har. Er der kun hvidløg i det? Ingen morgenfruer som alle børn elsker???;))


    Jeg vil sige som Rita, spidsen skal vende opad, det er jo der spiren kommer og rødderne i den tykke ende.

    Sender mange kærlige tanker til dig og din familie. Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er helt forberedt søde.
      Højbedet er ikke så stort. Det er fyldt med hvidløg.
      Der plejer at være forskellige blomster i det.
      Men nu kunne det lige bruges til hvidløg og når det har noget med vampyrer at gøre er AA med på ideen.......

      Som jeg skrev til Rita. Tror jeg det er overtro hvordan det hvidløg vendes.

      Masser af knus og en skøn ny uge
      Charlotte

      Slet